Brandová reklama ve službách second handu

Provozovat jednu z největších sítí second handů v republice je náročná práce sama o sobě. Jak ale přesvědčit lidi a potenciální zákazníky, že i použité a levné oblečení lze spojit s konkrétním jménem? A jak jim co nejlépe ukázat, že nakupování přes e-shop je v tomto případě stejně snadné, jako u kterékoliv známé značky?

Klient se zabývá prodejem použitého či odloženého oblečení v síti kamenných prodejen a nově také na svém e-shopu. Nesnaží se však jen o pouhý obchod, jejich cílem je také přiblížit lidem co nejvíce výhody slow fashion, udržitelné módy a ukázat, že hlavní otázkou u oblečení by neměla být značka či cena.

Budování brand awareness

Dvouměsíční kampaň měla dva hlavní cíle. Prvním bylo dostat značku klienta do povědomí co nejvíce lidí. Schopnost rozpoznat značku v záplavě konkurenčních firem, a dokázat si ji spojit s konkrétními produkty, je zásadní pro offline i online prodej. Teprve poté může docházet k budování vzájemné důvěry mezi značkou a klientem, která přetváří náhodného kupujícího v pravidelného zákazníka. Tomu měla napomoci druhá část, jejímž cílem bylo představit lidem e-shop a ukázat výhody nákupu online.

Průběh kampaně

Kampaň probíhala dva měsíce na naší FB stránce Jenzeny.cz a stejnojmenném webu. Jedná se o jednu z největších českých facebookových stránek a jak již název napovídá, fanoušky jsou převážně ženy, ideální cílová skupina pro propagovanou značku. Dva nativní příspěvky měly za úkol zapojit co nejvíce fanoušků a zároveň spojit značku s oděvním průmyslem.

Soutěž pokračovala v tomto duchu, důraz byl kladen na hravou formu spojenou s oblečením, zároveň výhra formou kódu na e-shop přivádí fanoušky k e-shopu jako takovému. Nejen výherce, ale obecně soutěžící, kteří se samozřejmě chtějí podívat, co za případnou výhru mohou získat.

Druhý měsíc jsme se zaměřili více na interakci s fanoušky, proto jsme k jednomu nativnímu příspěvku, upravenému na aktuální období karantény, přidali soutěže dvě. Ve snaze přiblížit se vzhledem příspěvků tomu, s čím se fanoušci ve zmíněném období na sociálních sítích setkávali, jsme se rozhodli použít formát obrázkových počtů. Ten byl během karantény oblíbenou formou zábavy, což se odrazilo i na výsledcích soutěže. Samozřejmostí byla úprava příspěvku tak, aby opět co nejvíce prohloubil spojení značky s produkty.

V průběhu kampaně jsme na web magazínu Jenženy.cz umístili celkem čtyři PR články. Kromě představení značky jako takové v nich hrál prim důraz na výhody e-shopu, které ještě zvýraznila probíhající karanténa.

Jak se nám to povedlo

Příspěvky zasáhli kumulativně více než milion uživatelů Facebooku. Hlavní cíl, šíření povědomí o značce, byl tedy beze zbytku splněn. Důležitá byla i vysoká míra interakce s příspěvky. Všechny přitom kombinovaly klasické narativy naší stránky s grafickou podobou odpovídající vizuální prezentaci značky klienta. K úspěchu kampaně pomohlo i pružné reagování na nestandardní situaci, kdy se omezení spojená s pandemií použila ke zdůraznění výhod online nákupu. V neposlední řadě bylo důležité i kombinování formátů, neboť účast v soutěži a možnost výhry vedly k tvorbě pozitivních konotací fanoušků se značkou. 

Kontaktujte nás

Ozveme se Vám ihned jak to bude možné. Děkujeme za Váš zájem.

Not readable? Change text. captcha txt