Kleenex: I známá značka potřebuje brandovou kampaň

Značku Kleenex není potřeba nijak sáhodlouze představovat. Při vyřčení názvu této společnosti se mnohým z nás vybaví papírové kapesníčky. I přesto se však tato značka snaží dostat do povědomí lidí ještě víc, přičemž právě sociální sítě, jako je Facebook či Instagram, jsou skvělou volbou, jak na to.

Společností Kleenex jsme byli osloveni tento rok již dvakrát. První brandová kampaň proběhla na naší facebookové stránce Jenzeny.cz v únoru tohoto roku a cíl byl pro začátek jasný – pozitivní cestou dostat tuto značku mezi co nejvíce lidí. Druhá brandová kampaň proběhla jen pár měsíců poté, a to v říjnu, tentokrát s cílem informovat uživatele Facebooku o jejich soutěži s možností vyhrát cestu na Island. Našim úkolem tedy bylo zvolit ty správné nástroje, které by naše předem stanovené cíle dokázaly splnit a my mohli doručit to, co jsme slíbili.

Jak zvýšit povědomí o známé značce? Není to pro každého

Jelikož značka Kleenex není žádným začátečníkem, s výběrem těch správných nástrojů jsme museli být opatrní. Na základě našich mnoholetých zkušeností jsme proto zvolili propagaci formou nativních obrázků, soutěží, PR článku a videí. Nastavení této kampaně primárně probíhalo na naší facebookové stránce, avšak připojili jsme i magazín a náš instagramový profil.

Jelikož hlavním cílem obou kampaní bylo zvýšení povědomí o firmě, sledovali jsme tyto faktory:

  •  Dosah příspěvků
  •  Počet zhlédnutí videí
  •  Míra zapojení uživatelů

Realizace brandové kampaně: Vše šijeme na míru

Jelikož víme, co mají naši fanoušci na sociálních sítích rádi a na co nejčastěji reagují, tvorba kreativy při brandových kampaní spadá pod naše křídla. Vytvořili jsme tedy takové nativní obrázky, které uživatele sociálních sítí vybízí k reakci.

Celkový kumulativní dosah nativních příspěvků v první kampani byl 274 579 při umístění pouze dvou nativních příspěvků. Při druhé kampani, kdy byl počet nativních příspěvků zvýšen na tři, byl kumulativní dosah až 441 247, což jsme brali jako velmi pozitivní výsledek.

Co se týče soutěží, opět jsme volili takovou strategii, která na první pohled uživatele a fanoušky naší stránky zaujme a zároveň i donutí k zapojení. Jak se říká, v jednoduchosti je krása a podmínky soutěže by neměly být nijak náročné. Svoji úlohu v tomto případě hrály i ceny, které jsme od společnosti Kleenex do soutěže dostaly. Nepřekvapí, že míra zapojení a reakcí se odvíjí od toho, co mohou uživatele sociálních sítí vyhrát.

Při první kampani na soutěž reagovalo dohromady 2 685 uživatelů a soutěž měla celkový dosah 238 660. Během druhé kampaně na soutěž reagovalo 1 170 uživatelů a celkový dosah byl 176 941.

I tvorba videí v této kampani byla zcela v naší režii – u první kampaně, kdy jediným cílem bylo pozitivní šíření povědomí o značce, jsme chtěli, aby naši fanouškové věděli o tom, na co všechno se dají papírové kapesníčky Kleenex využít. U druhé kampaně, kdy cílem bylo nejenom pozitivní šíření brandu, ale také komunikace soutěže o cestu na Island, jsme se rozhodli vytvořit video, inspirující naše fanoušky k návštěvě zajímavých zemí. Pochopitelně, že jednou ze zemí byl právě Island. Jednalo se tak o nenásilnou informaci a tip, proč by měli navštívit právě Island.

Výsledky videí byly velmi příznivé – celkový dosah videa u první kampaně byl 261 884, přičemž video zhlédlo 107 480 lidí. I u druhé kampaně bylo video velmi úspěšné a mohlo se chlubit podobnými čísly.

Jelikož u druhé kampaně probíhala soutěž o cestu na Island, bylo potřeba o této soutěži naše fanoušky co nejvíce informovat. K tomuto nám nejlépe posloužil právě PR článek, ve kterém čtenáři našli nejenom podstatné informace o soutěži, ale také zajímavosti o Islandu. Mohli se tak dočíst, proč tento ostrov navštívit a co musejí udělat pro to, aby se právě oni stali šťastnými výherci.

Shrnutí výsledků: Doručili jsme víc, než jsme slíbili

Ještě předtím, než jsme se naplno pustili do realizace kampaně, stanovili jsme si garanci dosahu, kterou bychom měli splnit. U první kampaně jsme cíl splnili na 147 %, u druhé kampaně byl cíl splněn na 104 %. Obě dvě kampaně byli tedy úspěšné a my ukázali, že naše zkušenosti, kvalitní obsah a profesionální přístup dokáže pomoci i tak známé značce, jako je Kleenex. 

Kontaktujte nás

Ozveme se Vám ihned jak to bude možné. Děkujeme za Váš zájem.

Not readable? Change text. captcha txt